Diagnosztika

Ultrahangos csípőszűrés

Magyarországon a fejletlen csípők előfordulási gyakorisága 0,5 % körül van és ezzel a világ magas előfordulási gyakoriságú helyei közé tartozunk. Hajdú-Bihar megye azon szerencsés régiók közé tartozik ahol teljes körű ultrahangos szűrővizsgálati rendszer működik. Mivel azonban ez egy kötelező szűrővizsgálat, az állami rendszerben - bár ingyenesen - általában csak hosszas előjegyzés után és magas betegforgalom mellett tudják a szülők igénybe venni ezt a szolgáltatást. Magánrendelésemen a járóbeteg szakrendelés zsúfoltsága helyett nyugodt keretek között, várakozás nélkül tudják kisbabájukat megvizsgáltatni.

A csecsemők csípőszűrése néhány egyszerű fizikális tesztből és ultrahangvizsgálatból áll. A kisbabának az egész procedúra fájdalommentes. Ha sír, azt csak azért teszi mert idegen nyúl hozzá. A vizsgálatra kérem hozzanak magukkal egy nagyobb méretű textilpelenkát vagy kis takarót melyet a baba alá teszünk vizsgálat közben. Ezen túl egy tartalék pelenkára is szükség lehet, mivel azt le kell vennünk a vizsgálathoz.

Vállízületi ultrahang vizsgálat

A vállízület testünk ultrahangvizsgálattal könnyen hozzáférhető régiója, mely ideális lehetőséget teremt különböző betegségek diagnosztizálásához. A dinamikus (mozgás közbeni) vizsgálat lehetősége miatt, bizonyos kórképek az MRI-hez hasonló pontossággal kimutathatóak.

Magánrendelésemen a vállízületi ultrahangvizsgálatot a betegvizsgálat kiegészítőjeként döntéstámogató eszközként alkalmazom, mellyel pontosabb diagnózist, ezáltal hatékonyabb kezelést tudok biztosítani vállfájdalommal hozzám forduló pácienseim számára.

A váll UH vizsgálatához kérem számítsanak a felsőruházat levételére. Bár a vizsgálat teljesen fájdalom mentes, a váll meglévő (bizonyos esetekben beszűkült) mozgástartományának végpontjait elérve kényelmetlenséget okozhat.